The Elder Scrolls III: Morrowind(PC) - İnceleme - Morrowind The Elder Scrolls serisinin sonuncusudur. Morrowind' in Dunmeri Bölgesi' nde bulunan Vvardenfell Adası' nda geçer. Daha önceki ana oyundakinden daha küçük bir bölgedir. Ancak detaylar daha fazladir. Bu oyunda karakterler ve bölgeler daha detayli olmakla beraber oynama stili olarak da daha geniş yelpazede geçer. Serinin ilk çıkışının ardindan 6 yil sonra tekrar satılarak efsaneyi devam ettiriyor.
Bu da serinin raflardaki yerini daha da sağlamlaştırmıs gibi görünüyor. Xbox 360 da artik Morrowind' le uyumluluk göstermekte.
The Elder Scrolls III: Morrowind(PC) Ana BakışThe Elder Scrolls III: Morrowind epik, senaryolu ve hayal edilen karakterin yaratılıp oynanabildiği tek kişilik bir oyundur. Epik gizemlerle kuşatılmış bir kahraman ya da suçuyla meşhur olmuş bir hırsızı canlandırırsınız. Yıkım yaratan nihâi büyülere sahip bir büyücü ya da saygın iyileştirici olup şifa dağıtırsınız. Olaylar karakterinizi tanımlar ve oyununuz değişip olaylara göre evrilir. Suikastçilere karşı koymanız neticesinde etkilenirler ve sizi yanlarina çekmeye calışırlar. Morrowind Dünyası' nda iki destan ayni olmaz.
Oyuncular ilgilerini çeken ana hikâyeyi takip etmeyi seçebilirler ya da koca bölgeyi keşfedip bunun sonucunda ortaya çıkan ilginç insanları ve Morrowind’ in egzotik bölgelerini keşfederler. Pek çok şehir ve uzak köyler bölgede görülebilenler olup her biri eşsiz görüntüye sahiptir ve ayri hisler oluştururlar. Yüzlerce cevapsız soru ve macera etkileşimde olunan karakterle sizi bekler ve daha fazlasini öğrenirsiniz. Mutlaka, Katil Suikastçiyi ya da Asil Şövalyeyi oynadiginizda, oyunda pek çok olanak ve ana hikâyeden çıkmamanızı sağlayacak vazgeçilmezlerle karşılasacaksınız...
Morrowind ile, paralel olmayan Elder Scroll karakter dünyanin zenginliği ve her bölümün koca ayrintilariyla birleşmiş olup, görkemli bir görsel şölene dönüşüyor. En son 3D teknolojisinin kullanildigi Morrowind, maksimum gerçeklikteki dokuma özelliği ve poligon üstünlüğü ile gerçek zamanlı gölgelendirme, oldukça geniş alanlarda altyapısı zengin animasyon ve tamamıyla gerçeksi iklim sistemiyle sunuluyor.
Oynanabilirlik, üstün The Elder Scrolls alt yapısıyla birlikte geliyor. Bu güçlü özellik tüm oyunda kullaniliyor ve istenilen anda Morrowind’ in modifiye edilmesine olanak taniyor. Karakter ya da yaratik nitelikleri ve zorlukları, yeni silahlar ve oyun içerisindeki zindanlar ya da keşfedilecek yeni koca dünyalar oyunculari bekliyor. Oyunun bu olağanüstü kolay kullanım özellikleri ve şaşırtıcı büyüklükteki uçsuz bucaksız evreni karşısında hayretler içinde kalacaksınız. Oyuncular dosya takası, eklenmesi ya da silinmesi gibi işlemleri oyunlarindan Mouse tıklamalarıyla yapabiliyolar ve dosyalarin bozulması ya da oyunu değiştirecek bir etki oluşması ihtimaller arasında değil.
The Elder Scrolls III: Morrowind(PC) Ana ÖzelliklerAçık sonlu dünyalar, baştan sona belli olan oyunu takip etmenize yardımcı olup farklı maceralara atılmanıza yardımcı olur, hatta isterseniz ikisini bir arada sağlayabilirsiniz.
The Elder Scrolls yapısı ile oyun sürekli yenilenir ve yeni silahlar, dünyalar, zindanlar çıkmaya devam eder.
Çarpıcı görsel ışıklandırma gece gündüz efektleri ile gerçek mevsimsel etkiler ve fantastik efektler inanılmaz şekillerde detaylandırılmış yaratıklar, karakterler ve diyarlar oyunu görsel bir şölene dönüşütürür.
Ayarlanabilir arayüz, pencerelerin gizlenebilmesi, boyutlandırılması ve kolay kes yapıştır özellikleri ile kullanımı çok kolaydır.
Dünya etrafınızda çevrelenmiş olup tüm diğer yaratık ve karakterler sizin oynayışınıza bağlı olarak farklılıklar gösterir. Kötü karakter ya da soylu olarak oyundaki yerinizi alabilirsiniz.
Dengeli oyun arayüzü ile hırsız, büyücü, savaşçı sınıfları sayesinde oyunu hangi karakterle oynadığınızın önemi kalmaz ve hepsinde atmosferi yakalayabilirsiniz. Yüzlerce mekan, keşfetmeniz için sizi bekler ve mağara, zindan gibi bölgeler her an karşınıza çıkabilir.
Özel büyü sistemi ile istediğiniz özel efekti kendi kombinasyonlarınızı yaratarak sağlayabilirsiniz ve bu bu efektler yeterince fazla kombinasyon kurmanızı sağlar.
Sistem ÖzellikleriWindows ME/98 128 MB RAM
Windows XP/2000 256 MB RAM
500 MHz Intel Pentium III, Celeron, or AMD Athlon processor
8x CD/DVD-ROM Drive
1 GB free hard disk space
Windows swapfile
DirectX 8.1 (included)
32MB Direct3D compatible video card with 32-bit color support and DirectX 8.1 compatible driver
DirectX 8.1 compatible sound card
Keyboard, Mouse
Önerilen800 MHz or faster Intel Pentium III or AMD Athlon processor
256 MB RAM
NVIDIA GeForce2 GTS, or ATI Radeon 7500 or faster video card.
Desteklenen Grafik KartlarıNVIDIA GeForce4
NVIDIA GeForce3
NVIDIA GeForce2
NVIDIA GeForce 256
NVIDIA TNT2
ATI Radeon 8500
ATI Radeon 7500
ATI Radeon 7200
ATI Radeon
ATI Rage 128
Matrox G550
Matrox G450
Matrox G400
The Elder Scrolls III: Morrowind(PC) EvreniThe Elder Scrolls III: Morrowind(PC) CoğrafyaMorrowind Tamrielic İmparatorluğunda geçen, kuzey ve doğuyu okaynusla bağlayan , batıda Skyrim ve güneybatıda Cyrodiil ya da diğer bilinen adıyla kutsal şehir ve güneyde Argonia olarak da bilinen black marsh’ın çevrelediği bir bölgede geçer. Vvardenfell bölgesi Vvardenfell adası ile iç denizin çevreledeiği ve titanik volkan Red Montano ve gazap diyarları adıyla bilinen bölgeleri içerir. Sonradan göç ve ticaret ile adanın çok büyük bir çoğunluğu bağlayan batı ve güney doğunun ortasındaki antik şehir Vivec ve
Great House adlı merkezini Balmora, Ald'ruhn, and Sadrith Mora.’nın oluşturduğu bir bölgededir.
En küçük yerleşim birimleri Ashlander göçebe kamplarıdır ve küçük taşınabilir huts’lardan oluşur.
Pelagiad gibi son İmparatorluk kolonileri oldukça sağlam yarı taş ve yarı ahşap yapılar olan Daggerfall’dır.
Üç Dunmer evleri Vvardenfell ‘da bulunan farklı mimariye sahip yapılardır.
Aristokrat savaşçı Evi Redoran özel bir yapı olup, görüntüsü itibariyle tarihi özelliğini kaybetmemiş bir yapı olarak oldukça dikkat çekicidir.
Büyük Saray Hlaalu, ticaret ve kültür kolonilerinin hegemonyasında, büyük hayranlık duyulan, imparatorluk kültürünün etkisinde, basit ama daha modern, daha yoğun nüfuslu yerleşimlerdir ve büyücü kuleleri büyük mantar ev olarak anılan Telvanni yapılarında lordların hakimiyeti olduğu görülür.
Dördüncü Büyük Ev stili, Velothi veya Temple olarak bilinen anıtsal mimaride olup köprülerde de görünen Vivec Şehrindeki eski dini merkezi büyük kanallara açılır.
The Elder Scrolls III: Morrowind(PC) Kültür Bölgede hakim olan 3 kültür bulunmakta ve bunlar Vvardenfell: the Ashlander nomads, the Imperial Provincial culture, and the Dunmer Great House olarak anılmaktadır.
The Elder Scrolls III: Morrowind(PC) Siyaset ve Din Vvardenfell ilçesi Büyük Konseyi, egemenliği Lord Vedam, Duke Ebonheart ve Vvardenfell tarafından sürülen bir bölgedir. Üç Büyük evler, the Temple ve Imperial yapıları kolonistler tarafından başkanlık edilen yapılardandır. Tapınaklar ve Redoran antik Dunmer gümrük yapıları, ve Mahkeme Tapınağı, üç ölümsüz Tanrı - kralları - Lord Vivec, Lord Sotha Sil ve Lady Almalexia venerates din konusunda aşırı baskıcı tutum sağlamaktadırlar. The Imperial’lar ve House Hlaalu ilerlemek için ortak zevklerini çakıştırıp ortak yol bularak, hoşgörülü politeizm, serbest ticaret ve dini sömürüye sebep olarak Vvardenfell'ın ulaşılamamış kaynaklarını keşfetmişlerdir..
Evi Telvanni'nin büyücülük politikaları whimsically veya kendi karanlık nedenleriyle ayrılıp başka ittifak kurmaya çalışmak istemediği tahmin edilebilir.
The Elder Scrolls III: Morrowind(PC) Zorluklar ve FırsatlarVardenfell’daki en büyük sorunlar karşıt düşman kültürler ile zalim, evcilleşmemiş vahşi yoketme ve huzur bozucu olguların varlığıdır.
Tapınak ve geleneksel Dunmer kültürleri Imperial fatihinin kolonistler ve onların değerlerine doğrudan karşı olan, diğer çıkarlarını her bir koloninin karşılıklı çatışmasıyla sağlamaya çalışan bir düzendedir. İmparatorluk ordusu sadece sorgusuz sualsiz askeri üstünlük ve duklerin zekice politikalarıyla iç huzursuzluk veya savaş halinde genişleyen siyasi anlaşmazlıkları önlemekle yükümlüdür.
Lejyon Vvardenfell, en seyrek yerleşim wastelandlerde banditler, necromancerlar, cadılar, fiends’lerin grotesk yapıdaki sığınma mekan arayışları, keşifçiler ile kolonistlerin sürekli çatışma içine girmesine zemin hazırlar. Bu karanlık ve çok büyük tehdit yaratan karmaşada, gizemli bir olgu gibi görünen Dagoth Ur, kendi yolunda warping ve zehirli yaratıklar yaratmayı amaçlayan tam bir düzen karşıtıdır. Vardenfell, zengin maden ve antik hazineleri, keşfedilmemiş ve sahipsiz toprakları kuşatılmayı bekleyen bir bölgedir. Bölgedeki tehditler, maceraperest mücadelecilerle çeşitli palanlar doğrultusunda hareket edilerek aşılmayı beklemekte ve tüketilmesi güç kaynak bolluğuyla sınırsız kazanç elde edip maksimum düzeyde tamamlanmayı beklemektedir.
The Elder Scrolls III: Morrowind(PC) SimyaSimya disiplininde işlemler ve gereken malzemeler ile bunların ortaya çıkarılış şekilleri simyanin son aşamasında oldukça etkilidir. Daha iyi simya becerisi maddesel ve sihirsel özellikerin ortaya çıkarılmasında kolaylık sağlar.
Dip Not: Bu metin tarafımca
ElderScrolls.com'dan Türkçe' ye çevrilmiştir.